موبوتیکس هر نوع نیازی را پیش بینی و جهت برآورده کردن آن اقدام نموده است. 9 مشخصه و مزیت دوربین های موبوتیکس در این مقاله شرح داده شده است که می تواند شما را ذره ای با دنیای وسیع موبوتیکس آشنا کند.
1.دسترسی به دوربین در هر زمان و از هرکجای دنیا با انواع وسیله های هوشمند دیجیتال

2.امکان تعریف کاربران و گروه های مختلف با سطح دسترسی متفاوت
3.استفاده از حافظه های MICOSD تا حداکثر 128 گیگابایت به صورت     INTERNAL DVR
4.لنزهای متفاوت بنابه نیازهای متفاوت
5.دوربین های فضای داخلی 2 سال و دوربین های فضای بیرونی دارای 4 سال گارانتی شرکت ایران موبوتیکس هستند.
این نوع از حافظه ها می توانند در حدود 7.5 میلیون عکس با کیفیت VGA یا 1.400.000 عکس باکیفیت مگاپیکسلی را درون خود ذخیره کنند.
Weather Proof & Water Proof.6
تمامی دوربین های موبوتیکس در برابر گرد و غبار کاملا محافظت شده هستند و بنا به نیازهای پروژه شما با  IP های متفاوتی ارائه می گردند که میزان محافظت آنها در مقابل آب را مشخص می کند.
7.برنامه ریزی دلخواه عملکرد دوربین و تعریف سناریو
با وجود سنسورهای مختلف تعبیه شده در دوربین، امکان ایجاد رابطه منطقی بین سنسورها و همچنین قدرت بالای دوربین در پردازش تصاویر، میتوان به صورت نامحدود سناریوهای متفاوت تعریف کنیم.
مثال: چنانچه در ساعت 11 تا 12 فردی به سمت راست یک بخش حرکت کرد، دوربین اعلام هشدار داشته باشد و بطور همزمان چراغ های محوطه را روشن یا خاموش کند.
8.امکان ارسال عکس به WEBSITE به صورت اتوماتیک
چنانچه شما درحال اجرای پروژه ای باشید و تمایل داشته باشید که عکس های انجام و پیشرفت پروژه در سایتتان قرار گیرد، دوربین های موبوتیکس با برنامه ریزی و زمانبندی از پیش تعیین شده این کار را برای شما انجام می دهد.
9.ایده غیر متمرکز MOBOTIX
با ایده غیرمتمرکز MOBOTIX یک کامپیوتر با قدرت پردازش بالا و یک حافظه دیجیتال به صورت کارت های Micro SD و یا ورودی USB درون دوربین های موبوتیکس، جهت پردازش و ظبط طولانی مدت تصاویر تعبیه شده است.
با استفاده از این ایده، به یک یا چند کامپیوتر جهت ضبط و پردازش تصاویر نیازی نیست و تنها به یک کامپیوتر معمولی و بدون توجه به تعداد دوربین های موجود، صرفا جهت نمایش تصاویر نیاز است. در صورت بروز هرگونه ایراد در سرور و کامپیوتر مرکزی و یا قطع قسمت یا تمام شبکه ارتباطی، هر دوربین به صورت منحصر به فرد عمل کرده و به صورت اتوماتیک شروع به ظبط تصاویر و اطلاعات بر روی حافظه داخلی خود می نماید و به محض رفع مشکل شبکه، بازهم به صورت اتوماتیک تمامی اطلاعات درون سرور مرکزی را بروز می کنند. این دوربین ها به تنهایی و بدون اتصال به شبکه و سرور مرکزی، نقش یک راه حل کامل را بازی می کنند.