حسگر فعالیت موبوتیکس  MxActivitySensor فناوری نوآورانه جدیدی بر روی حسگرهای ویدیویی دوربین های موبوتیکس بود که در سال 2013 معرفی شد. این حسگر فعال در شرایط آب و هوایی بسیار بد مانند بارش شدید باران و برف قابلیت تشخیص حرکت اشیاء را دارد؛ تحریکات صحنه مانند تکان درختان و نوسان پایه دوربین ناشی از بادهای سنگین به خوبی قابل جبران شده اند.  این حسگر جدید با توجه به پیکربندی خودکار، به طور چشمگیری هشدارهای کاذب را کاهش داده و موجب صرفه جویی در هزینه پیکربندی و نگهداری می شود .
همچنین در سال 2014 ، موبوتیکس دوربین های حرارتی خود را جهت تشخیص اشیاء و افراد در تاریکی مطلق توسط تابش حرارتی در فواصل بیش از صد متر روانه بازار کرد . این دوربین ها تمام ویژگی های استاندارد دوربین های تحت شبکه موبوتیکس نظیر تشخیص خودکار اشیاء، ارسال پیام از طریق شبکه و ضبط بر روی شبکه یا حافظه داخلی را پشتیبانی می کنند. این سیستم حرارتی دو لنزی، از یک حسگر تصویری با وضوح 6 مگاپیکسل پشتیبانی می کند که می تواند در صورت تغییر حرارت نسبت به پیش فرض اولیه در مناطق تعریف شده توسط کاربر سیستم هشدار خودکار یا ارسال پیام را فعال کند. تصویر حرارتی را می توان بر روی تصویر بصری جهت تعیین محل دقیق حرارت نمایش داد.
دوربین های هوشمند موبوتیکس دارای 3 نوع حسگر شامل :
 حسگر صدا و قابلیت واکنش بر اساس تغییر در صدای محیط
 حسگر حرارت و قابلیت واکنش بر اساس تغییر در درجه حرارت محیط
و حسگر حرکت و قابلیت واکنش بر اساس تشخیص حرکت در نقاط مختلف تصویر است .
توجه خاص موبوتیکس به مراکز و بخش های حساس که نیاز به کنترل دایمی تصویری دارند باعث شده تا در حوزه نظارت تصویری و اتوماسیون امنیتی، کلیه نیاز های بانکها پوشش داده شود. از بخش های حفاظت شده تا شعب عمومی و دستگاه های خودپرداز می توانند مجهز به دوربین های موبوتیکس شده و از حداکثر استانداردهای امنیتی در این حوزه بهره برند. دوربین های ضد ضربه و ضد گلوله موبوتیکس نیز از رده محصولاتی هستند که بسیار مورد توجه مراکز حساس با ریسک امنیتی بالا قرار گرفته اند.
ساختار مدرن محصولات موبوتیکس، دامنه وسیعی از عملیات نظارتی و امنیتی را در دل خود جا داده است. امکان اضافه نمودن انواع حسگر ها و رابط های ورودی و خروجی بر روی این دوربین ها، اجازه ارتباط با تمامی درگاه های امنیتی مثل درب های مجموعه، سیستم اطفاء حریق، برقراری ارتباط صوتی و تصویری و هر آنچه مورد نیاز باشد را فراهم نموده. حتی امکان برنامه ریزی نرم افزاری عملکرد هریک از دوربین ها مطابق با نیاز مشتری وجود دارد.