همانطور که در مقاله جدیدترین های موبوتیکس در آستانه سال 2017 گفته شد،
2- تشخیص رفتار نسخه جدید 2.0
 3- پشتیبانی سخت افزاری از سنسور چندگانه موبوتیکس در نسخه .X4.4.2
4- بهبود کارکرد GPSboxموبوتیکس (از طریق پیام رسان موبوتیکس)
از موارد ارایه شده موبوتیکس بود که در این مقاله و مقاله بعدی، بطور مفصل تری به این آنها میپردازیم.
 
بهره وری منحصر بفرد با استفاده از تکنولوژی MxActivity Sensor 2.0 و
منطق واکنش گرای موبوتیکس
در تکنولوژی سنسور فعالیت موبوتیکس، حرکت در مناطق از پیش تعریف شده تشخیص داده می شود و به نسبت آن، دوربین اتفاقات مهم را اطلاع می دهد.
اشیاء مختلف با اندازه ها و فاصله های متفاوت تفکیک می شوند، بنابراین حرکت کردن مواردی مثل پرندگان، حیوانات یا اشیاء کوچک دیگر در تصویر نسبت به حرکت انسان تشخیص داده می شود؛ به همین دلیل آلارم های اشتباهی که ممکن است به واسطه این موارد تولید شوند به حداقل می رسند.
آلارم های اشتباهی که به واسطه ی بارش برف و باران، لرزش درختان یا تکان خوردن پایه دوربین رخ می دهد، کاهش چشمگیری خواهند داشت.
به دلیل اینکه تشخیص حرکت های غیرضروری درون خود دوربین انجام می شود، از پهنای باند مورد استفاده دوربین و همچنین فضای ذخیره سازی به صورت بهینه استفاده می شود.
برای اعلان هشدار، دوربین به طور مستقل می تواند عمل کند. به طور مثال خبرکردن بخش امنیتی، پخش پیام صوتی و یا تغییر وضعیت روشنایی توسط خود دوربین انجام می شود.
برای بهینه تر کردن تشخیص و اعلام موارد مورد نظر در تصویر، می توان از ترکیب این قابلیت با دیگر تکنولوژی های موجود در دوربین بهره برد. پیکربندی تنظیمات ساده بوده و به سرعت انجام می پذیرد. قابلیت تشخیص حرکت سه بعدی، یک قابلیت استاندارد دوربین های موبوتیکس است که بر روی تمام دوربین های نسل 14/24 و 15/25 و البته غیر از سری های نیمکره ای (چشم ماهی) در دسترس بوده و با بروزرسانی سیستم عامل نسخه 4.4.2.34 به بعد قابل استفاده می باشد.